Kruimelpad
Elektriciteit, gas, water, riolering, telefoon en tv
Je kunt voor de meeste nutsvoorzieningen terecht bij de verschillende nutsmaatschappijen. Wij helpen je graag op weg.
Wil je je woning aansluiten op het elektriciteitsnetwerk of aardgasnet? Dan kun je terecht bij netbeheerder Fluvius.
Fluvius
Lessiusstraat 18, 2960 Brecht
www.fluvius.be
Infolijn | 078 35 35 34 |
Bij stroompanne | 078 35 35 00 (24/24 uur) Voor doven en slechthorenden: sms 'E' naar 8635 met vermelding van 'postcode', 'straat' en 'huisnummer' |
Bij gasgeur | 0800 65 0 65 (24/24 uur) Voor doven en slechthorenden: sms 'G' naar 8635 met vermelding van 'postcode', 'straat' en 'huisnummer' |
De leverancier van gas of elektriciteit kun je zelf kiezen. Je vindt een lijst van erkende leveranciers, hun contactgegevens, tarieven en prijsvergelijkingen op www.vreg.be.
Wil je een vaste aansluiting voor je telefoon, televisie of internet? Dan kun je een aansluiting aanvragen bij één van de telecomoperatoren.
De keuze van de operator hangt af van bij wie je nu al klant bent of bij wie je klant wil worden. Je kunt hiervoor terecht bij:
Telenet | 015 66 66 66 www.telenet.be |
Proximus | 0800 22 800 www.proximus.be |
Beschadigde kasten voor televisievoorzieningen meld je rechtstreeks bij Telenet.
Pidpa
0800 90 300 (gratis)
riolering@pidpa.be
www.pidpa.be
Je kunt bij Pidpa terecht met vragen over:
- je leidingwater
- aanleg en onderhoud van het rioleringsstelsel, incl. pompstations
- het uitvoeren van nieuwe huisaansluitingen op het openbaar rioleringsnet
- het reinigen van straatkolken
- het beheren van de grachten (meer lezen)
- het plaatsen, controleren en onderhouden van individuele behandelingsinstallaties voor afvalwater (IBA)
- het uitbouwen van een volledige databank van het gemeentelijk rioleringsnet
- het verzorgen van 24/7 wachtdienst